Ich räume in meinem Ersatzteillager auf. Wer also was zum Reparieren braucht.....
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Guten Abend allerseits.
Die letzten Sitze waren wohl vom Audi übernommen und sind nichts gutes für den...
Hier biete ich mein Drehgestell zum Kauf (VB) für die Restauration eines Ro80 an.
Ich habe mir dieses...
Biete einen schönen, padmagrünen Ro 80 im Auftrag an:
erste Hand
rostfrei, ungeschwei...
Ostenländer Oldtimerausfahrt 2024
Die Kolpingsfamilie Ostenland veranstaltet auch im Jahr 2024 wieder die Ostenl...
Wir treffen uns am Sonnabend, den 4. Mai 2024 am 10:00 Uhr auf dem Parkplatz Untermarkt der historischen Bergstadt...
Der Stammtisch Sachsen trifft sich im Raum Freiberg.
Die Einladungen werden den Mitgliedern per Mail zugesandt.
Ich habe mir einen neu aufgebauten Motor zugelegt, der aber nicht anspringen will.
Zündfunke an den Kerzen ist...
Hallo,
der Motor von meinem RO 80 bildet eine größere Öllache nach der Fahrt wenn er kalt wird.
So...
Hallo, hat jemand ein Heizungsventil für mich welches in den Kühlwasserkreislauf eingebaut ist?
Meines ist...
Frühjahrstreffen 2024 in Lohr am Main
26.-28.4.2024
Uns bekannte Ro 80-Werkstätten (ohne Bewertung und Einstufung durch unseren Club):
(Mgl=Club-Mitglied/member...
Liebe Leser:innen des Wankel-Journals!
Die erste Ausgabe in 2024 hat uns aus verschiedenen Gründen gleich...
Im Aufrag eines Mitgliedes stelle ich ein;
2 Ro80 Teilespendern. Einer ist umgebaut auf Audi Motor, der andere...
Wer sein Lenkrad griffiger haben möchte und passend zum Amaturenbrett/zur Innaustattung eine Lenkradhülle...
Ro 80 Stammtisch Nordhessen Ausfahrt
Aktuelle Planung zur Ausfahrt am 30.06.2024
9:00 Uhr: Treffen bei...
https://hustlerminibikes.nz/
Die Fa. Osram bietet jetzt auch H1 Leuchtmittel für Oldtimer an.
Leider ist unser R0 80 nicht dabei, aber z.B der...
Hallo,
ich bin relativ neu hier und habe derzeit ein kleines Problem.
Ich habe für meinen Ro80, Bj....
Am Samstag, 15.06.2024 treffen wir uns mal wieder zu einem Techniktag in Elsen in Ingrids Halle. Noch haben wir keine...
Am Donnerstag, 02.05.2024 treffen wir uns ab 17 Uhr im "Mauerwerk" bei "Cars & Cakes" in...
Wie bekomme ich die Anzeigenadeln vom Tacho und vom DZM von der Welle herunter, gibt es da ein spezielles Werkzeug?
Wie im vergangenen Jahr auch, benötigen wir zur TechnoClassica Essen den Messeanhänger des Clubs.
Der Anh...
Das Frühjahrtreffen 2024 war eigentlich an der Mosel angekündigt. Leider kam es zu...
Frühjahrsausfahrt im Bereich der Elbe
Organisation und Durchführung des Clubauftritts: Stammtisch Südwest
Hello,
Welcome and congratulations - a good part of the project seems to be done already.
I am sure you will find help in this forum - also in English.
There is a participant in this forum who recently finished the restoration of his Ro 80 and presented several details. May be intersting for you. There are many pictures and we might also translate certain comments (if google translator is not doing the job).
There is a German company offering carpet sets. I have no experience with them.
Improvements: there are several options. My Ro 80 perfectly runs without any modificatoin...
Bests
Holger
Thanks, I will have a look at the carpet sets.
Al
And I thought my RO was a little mess. Yours is even more. Anyhow, I was very surpised to see the repair on the left rear wheel arch. That is something I couldn't do. Do you have some more pics about this?
But it seems to me you are a prof. I even see some spotweldings. That is the best way.
If you need help, please let me/us know. Mine is indeed just finished and driving again after I don't know how many years. So everything waht is hapening is a surprise. And by driving it, I learn more and more about finding and shooting troubels.
But why did you choose this car in the UK? It must be a hard job to find spare parts for you. In Holland this ca is rare, in the UK it is even more.
Can you show us some picture of the engine bay? I'm very curious because the RHD.
MfG
Alexander
Hi
I didn't realise that mine was quite such a mess until it had been completely stripped.
I can't take credit for the metal work as it was significantly more involved and complex than my skills could cope with and I had to let the professionals do the metalwork. I will have a look and see if I can find any more photos of the metal work repair to the rear arch.
I chose the car because of its styling, its technological accomplishments and because it is so unusual over here in the UK. There are only 33 Ro80's currently on the road in the UK.
The downside has been the difficulty in obtaining spare parts many of which I have had to order from Germany.
Here is a photo of the engine bay taken prior to me dismantling the car.
Al
Wonderful colour, if its new!
Es muß nicht alles original sein !
Hi Everest 1953
If you will need some help you can get in contact with Phil Blake, he is a Ro80 spezialist in UK. He can also provide you with parts ore some helpful tips.
He will also organize a big Ro80 Meeting during the 50th aniversary from the 5th-6th of August in Suffolk, if you will find time, you can visit this Meeting and get the experience from a lot of Ro80 drivers :-)
Cheers Andreas
Thanks Andreas
Do you have any advice on which shock absorbers are best?
Al
Dear Alister-Everest,
you asked for advice on useful improvements. Whatever you add or improve on your car, the most important thing after such a renovation is, according to my experience, corrosion prevention.
Some advices for internal corrosion prevention can de found in the brochure Tipps & Tricks, which is available in the club shop. The text is, I must admit, in German, but there's a number of pictures, and you know that one picture can say more than a thousand words.
Mein Motto: Original ist schön, man muß es aber nicht übertreiben
Christian von Klösterlein
- Ro 80 Club International -
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